Każdy z nas się rozwija. Bierzemy udział w szkoleniach, kursach, webinarach i konferencjach. To ważny element naszej pracy. Ja też tak robię. Ale od 2 lat eksperymentuję - staram się czasami wychodzić poza bańkę stricte nauczycielską. Zauważyłam, że kolejny webinar czy szkolenie o metodach pracy nie dają mi tak dużo, jak dawniej. Być może znudziłam się tą formułą. Być może dużo wiem i stałam się wymagająca. A może mam ugruntowany własny styl pracy i szukam takich form rozwoju, które będę mogła wykorzystać w zgodzie z sobą.
Dlatego od czasu do czasu szukam czegoś innego niż typowe szkolenia nauczycielskie. Uczestniczę w festiwalach trenerskich, szkoleniach oferowanych przez organizacje pozarządowe, jakiś czas temu ukończyłam kurs coachingu, co okazało się być bardzo przydatne także w pracy trenerskiej i podczas prowadzonych przeze mnie warsztatów dla dzieci i młodzieży. Moje doświadczenie nauczycielskie wzbogaciło się najbardziej po szkoleniach trenerskich organizowanych przez program eTwinning, kiedy współpracowałam z tym programem jako ambasadorka. Nie chodzi tu jedynie o różne metody pracy i narzędzia, ale także o inne podejście i styl myślenia - coś, co trudno uchwycić słowami, a leży u podstaw naszej pracy. Korzystam na tym dużo i chciałabym zachęcić Ciebie, moja czytelniczko i mój czytelniku, do wypróbowania tej ścieżki. Możesz zacząć np. od kursu kompetencji trenerskich, który mam przyjemność współorganizować.
Możesz dołączyć do grupy, która w październiku spędzi 24 godziny (dydaktyczne) online rozwijając kompetencje trenerskie - z myślą o pracy z osobami dorosłymi, ale też wzbogadzając swój warsztat pracy nauczycielskiej. Będą to 4 popołudnia w tygodniu (15, 17, 22 i 24 października) oraz sobota (19 października). Poruszymy następujące tematy:
Skrupulatnie zaplanowaliśmy każdy element kursu. Najważniejsze jego cechy to:
online - aby osoby uczestniczące nie musiały brać urlopu bezpłatnego na czas szkolenia oraz aby ograniczyć koszty - przy szkoleniu stacjonarnym kursanci musieliby zapłacić za dojazd, noclegi i wyżywienie
w dużej mierze warsztatowo - aby osoby uczestniczące wyszły z konkretnymi umiejętnościami, a nie tylko notatkami, o których być może kiedyś zapomną; będziemy doświadczać, przeprowadzać refleksję, pogłębiać wiedzę i wdrażać ją w praktykę - zgodnie z cyklem Kolba; będziemy czerpać z własnych doświadczeń, wykonywać ćwiczenia, zadawać pytania i pomagać sobie nawzajem
w trakcie roku szkolnego - aby przynajmniej niektóre pomysły i narzędzia można było od razu przetestować w szkole oraz zadać pytania, jeśli coś okaże się nie działać zgodnie z przewidywaniami
czworo prowadzących - ponieważ każdy z nas specjalizuje się w innych tematach i ma inny styl pracy, osoby uczestniczące będą więc mogły doświadczyć korzyści płynących z pracy w zespole
z naciskiem na relacje - dołożymy wszelkich starań, aby kurs przebiegał w przyjaznej atmosferze, a osoby uczestniczące stworzyły grupę, która będzie sie wspierać podczas kursu, a być może także poza nim
pakiet gotowych materiałów - w ramach kursu osoby uczestniczące otrzymają pakiet gotowych materiałów: szablony, ankiety, ćwiczenia, energizery itp., bo 24 godziny to wbrew pozorom mało czasu i nie wszystko zdążymy dokładnie omówić.
Marta Florkiewicz-Borkowska - trenerka, edukatorka, dyplomowana arteterapeutka, nauczycielka, wykładowczyni na studiach podyplomowych. Autorka scenariuszy, kursów e-learningowych, innowacji pedagogicznych, artykułów i materiałów edukacyjnych. Praktyk metody opartej na CTSR "Kids! Skills - dam radę. Jestem z Ciebie dumny" i trenerka TUS.
Arkadiusz Naruk - trener i pasjonat komunikacji z międzynarodowym certyfikatem trenerskim II stopnia CIPT® oraz najwyższym certyfikatem DTM światowej organizacji mówców. Prowadzi ludzi przez proces zdobywania umiejętności komunikacyjnych takich, jak przemawianie i komunikacja interpersonalna.
Ewa Przybysz-Gardyza - trenerka, coach i edukatorka z 20-letnim stażem pracy w edukacji. Koordynuje projekty ogólnopolskie oraz międzynarodowe. Była ambasadorką Programu eTwinning w latach 2019-2022; Microsoft Innovative Educator Expert w latach 2020-2022 oraz dwukrotną laureatką Listy 100 osób najbardziej zasłużonych dla rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce.
Tomasz Rojek - trener wspomagania oświaty, instruktor wykorzystania Internetu i narzędzi informatycznych w pracy osobistej, biznesie i edukacji. Pasjonat nowych technologii oraz metod wspierających kreatywność, motywację i współpracę. Dyrektor Centrum Doskonalenia Nauczycieli Aktywny Nauczyciel.
Cena kursu to 890 zł. Możesz skorzystać z dofinansowania ze szkoły - wystawimy fakturę na szkołę.
Jeśli uznasz, że to jest właśnie kierunek, w którym chcesz się dalej rozwijać, możesz potem zapisać się na poziom 2, który zawiera dodatkowe 36 godzin, realizowanych w formule hybrydowej (na poziomie zaawansowanym spotkanie stacjonarne jest niezbędne i bardzo wartościowe).
Więcej dowiesz się na stronie poświęconej kursowi: aktywnynauczyciel.pl