Warsztaty z dziećmi i młodzieżą

To ustandaryzowana oferta warsztatów, a podane ceny dotyczą placówek z województwa mazowieckiego (placówki z innych województw - proszę o kontakt, zobaczymy, co da się zrobić).

Każdy warsztat staram się dostosować do potrzeb konkretnego odbiorcy. Jeśli potrzebujesz innych warsztatów - porozmawiajmy. Może uda mi się przygotować zajęcia tak, aby Ci pomóc. 

Umiemy się uczyć

Co to znaczy, że "umiem się uczyć"? Czy znajomość mnemotechnik wystarczy? Obawiam się, że nie. Potrzebna jest jeszcze podstawowa wiedza o mózgu, na czym polega uczenie się, co wspiera, a co przeszkadza w efektywnej nauce, jak robić notatki. Rzadko kiedy mamy w szkole czas, aby o tym z uczniami rozmawiać. 

 

Aby uczyć się skutecznie, każdy powinien rozumieć siebie i wiedzieć, jaki sposób uczenia się najbardziej pasuje do własnych możliwości, warunków i zainteresowań. Dlatego podczas warsztatów każdy uczeń i uczennica określa metodę uczenia się, która wydaje się być najbardziej odpowiednia dla niego samego. Ponadto sporządza plan działania tak, aby wcielić tę metodę w życie. Warsztaty oparte są o proces coachingu edukacyjnego. 

 

Podczas warsztatów:

  • rozmawiamy o tym, jak działa mózg i co w praktyce oznacza “uczenie się”

  • wymieniamy i utrawalamy czynniki sprzyjające i przeszkadzające w uczeniu się; obalamy mity

  • poznajemy różne rodzaje notatek (także w praktyce)

  • odkrywamy efektywne metody uczenia się (w tym mnemotechniki)

  • nie tylko rozmawiamy, ale także dużo działamy - razem i indywidualnie

  • każdy projektuje zmiany, które powinien wprowadzić we własnym uczeniu się.

 

Warsztaty odbywają się stacjonarnie u Państwa w szkole, w konkretnej klasie (ewentualnie 2 klasach połączonych, jeśli są małe - maks. 30 osób w sumie). Najlepiej, jeśli warsztaty będą trwały 3 godz. lekcyjne - wtedy zdążymy omówić każdy z powyższych apsektów. Jeśli jest to niemożliwe z powodów organizacyjnych, dopuszczam opcję krótszych zajęć - 2 godz. lekcyjne. Wtedy jednak musimy zrezygnować z któregoś z powyższych punktów (zazwyczaj rezygnujemy z wiedzy o mózgu, skupiamy się na praktyce). 

 

Cena dla placówek z województwa mazowieckiego: 

2 godz. lekcyjne - 600 zł brutto

3 godz. lekcyjne - 800 zł brutto

Notatki sprzyjające uczeniu się

Uczniowie i uczennice rzadko mają szansę nauczyć się notować. Najczęściej zapisują słowa nauczyciela, przepisuję z tablicy lub z książki. Ale taka notatka to jedynie zapis informacji, które nie zostały przetworzone. A bez przetwarzania informacji nie ma uczenia się (chyba że bezmyślnie na pamięć). 

 

Po co w takim razie robi się notatkę? Cele mogą być różne. Czasami faktycznie musimy po prostu zapisać to, co słyszymy. Jednak aby notatka służyła uczeniu się, musi podlegać pewnym kryteriom.  Podczas warsztatów rozmawiamy o funkcjach notatek oraz poznajemy ich różne rodzaje. Uczniowie mają okazję doświadczyć, jak działa na ich pamięć i zrozumienie notowanie bierne i czynne. No i testują, jaka forma notatki jest najlepsza dla nich. 

 

Podczas warsztatów: 

  • poznajemy różne rodzaje notatek 
  • myślimy krytycznie i analizujemy, co ma sens w świetle wiedzy o uczeniu się 
  • obalamy mity
  • poznajemy rolę kolorów w notowaniu
  • doświadczamy - wypróbowujemy różne rodzaje notatek, aby sprawdzić, która pasuje nam najbardziej
  • planujemy kiedy i jak będziemy notować, aby zaoszczędzić czas i lepiej się uczyć. 

 

Warsztaty odbywają się stacjonarnie u Państwa w szkole, w konkretnej klasie (ewentualnie 2 klasach połączonych, jeśli są małe - maks. 30 osób w sumie). Jeśli zdecydują się Państwo połączyć klasy ważne, aby były to grupy zbliżone wiekowo, gdyż pracujemy na materiałach dostosowanych do wieku dzieci. W zależności od czasu warsztatów poznajemy 3 do 5 rodzajów notatek. Zwracamy dużą uwagę na kwestie praktyczne, aby uczniowie i uczennice wyszli z konkretnymi wskazówkami, ktore będą mogli wcielić w życie od zaraz.

 

Cena dla placówek z województwa mazowieckiego: 

2 godz. lekcyjne - 600 zł brutto

3 godz. lekcyjne - 800 zł brutto

Bezpieczni w internecie

Internet jest przestrzenią, w której młodzi funkcjonują każdego dnia coraz dłużej. Nowoczesne technologie stwarzają wspaniałe możliwości rozwoju, ale wiążą się z ryzykiem. Rozwiązaniem nie jest zakaz korzystania z sieci, ale wykształcenie zachowań, dzięki którym nasi uczniowie i uczennice unikną zagrożeń, a jeśli takowe wystąpią, będą umieli na nie zareagować. 

 

Podczas warsztatów: 

  • rozmawiamy zarówno o pozytywnej, jak i negatywnej stronie internetu; uczymy się korzystać z dobrodziejstw sieci oraz rozpoznawać zagrożenia
  • uczymy się unikać wybranych zagrożeń (dezinformacja, wyłudzanie danych, kradzież tożsamości, cyberprzemoc, negatywny wpływ technologii na zdrowie psychiczne itp.)
  • pracujemy indywidualnie, zespołowo oraz w grupach
  • wykonujemy różnorodne ćwiczenia, aby podtrzymać zainteresowanie uczniów
  • sporządzamy plan działania - pierwsze kroki, aby lepiej korzystać z sieci.

 

Warsztaty odbywają się stacjonarnie u Państwa w szkole, w konkretnej klasie (ewentualnie 2 klasach połączonych, jeśli są małe - maks. 30 osób w sumie). Najlepiej, jeśli warsztaty będą trwały 3 godz. lekcyjne. Jeśli jest to niemożliwe z powodów organizacyjnych, dopuszczam opcję krótszych zajęć - 2 godz. lekcyjne. Wtedy jednak musimy ograniczyć zakres tematyczny. To nie jest pogadanka, tylko aktywna praca warsztatowa.

 

Cena dla placówek z województwa mazowieckiego: 

2 godz. lekcyjne - 600 zł brutto

3 godz. lekcyjne - 800 zł brutto

Dbamy o higienę cyfrową

Higiena cyfrowa kojarzy nam się często z ograniczeniem czasu korzystania z sieci. Jednak nie chodzi tu koniecznie o czas, ale raczej o jakość tego, co robimy online oraz o świadomość, co się wtedy z nami dzieje. Trudno nam wyobrazić sobie codzienne funkcjonowanie bez sprawdzania kalendarza, czytania wiadomości, kontaktu ze znajomymi przez komunikatory czy oglądania postów ulubionych twórców internetowych. Kluczem do higieny jest kwestia wpływu technologii na nasze zdrowie: fizyczne, psychiczne i społeczne. 

 

Podczas warsztatów:

  • analizujemy to, jak wykorzystujemy technologie cyfrowe
  • poznajemy mechanizmy rządzące siecią (algorytmy, mechanizmy uzależniające itp.)
  • dowiadujemy się, czym jest samosterowalność i analizujemy nasze umiejętności w tym zakresie
  • uczymy się, jak polepszyć sposób korzystania z sieci, aby miała na nas lepszy wpływ
  • planujemy przynajmniej 1 zmianę do wprowadzenia od zaraz tak, aby małymi krokami zwiększać jakość higieny cyfrowej. 

 

Warsztaty odbywają się stacjonarnie u Państwa w szkole, w konkretnej klasie (ewentualnie 2 klasach połączonych, jeśli są małe - maks. 30 osób w sumie). Trwają 2 lub 3 godziny lekcyjne. Ważne jest, aby uczniowie i uczennice mogli się podczas tych zajęć otworzyć. Dlatego czasami wskazane jest, aby nauczyciel zostawił nas samych...

 

Cena dla placówek z województwa mazowieckiego: 

2 godz. lekcyjne - 600 zł brutto

3 godz. lekcyjne - 800 zł brutto

Aktywni w szkole i społeczności lokalnej

XXI wiek to czas, kiedy globalizacja jest już mocno ugruntowana, dostrzegamy za to potrzebę powrotu do lokalności. Ważne jest, aby mieszkańcy dbali o okolicę, współdecydowali o tym, co i jak zmienić, a także podejmowali inicjatywy na rzecz społeczności lokalnej. Aby mieli do tego motywację, powinni po pierwsze wiedzieć, że mogą; po drugie - umieć to robić. Najlepiej jest kształtować postawy prospołeczne już od dziecka. Jest ku temu sporo możliwości w szkole.  

 

Podczas warsztatów: 

  • mapujemy społeczność lokalną
  • rozmawiamy o tym, dlaczego ważne jest, aby w tej społeczności działać
  • wyznaczamy przestrzeń na aktywności młodych ludzi
  • empatyzujemy z mieszkańcami i określamy problemy
  • wybieramy problem i prototypujemy rozwiązania
  • działamy; duzo pracujemy w grupach, uczymy się współpracy
  • rozwijamy kreatywność i integrujemy się.

 

Warsztaty odbywają się stacjonarnie u Państwa w szkole, w konkretnej klasie (ewentualnie 2 klasach połączonych, jeśli są małe - maks. 30 osób w sumie). Trwają 3 godziny lekcyjne. Polecam porozmawiać z organem prowadzącym - samorządom zwykle zależy na rozwijaniu partycypacji mieszkańców, być może będą mogli dofinansować warsztaty.

 

Cena dla placówek z województwa mazowieckiego: 

3 godz. lekcyjne - 800 zł brutto

Realizujemy własny projekt

Jest to warsztat pokazowy. Podczas tego warsztatu pokazuję nauczycielom i nauczycielkom, jak moderować projekt uczniowski, prowadzony metodą Design Thinking lub Design for Change. Zwracam tu szczególną uwagę na partycypację dzieci oraz na momenty kluczowe dla realizacji projektu. Wykorzystuję przy tym moje wieloletnie doświadczenie moderowania projektów uczniowskich, także międzynarodowych.
 
Podczas warsztatów:
  • poznajemy metodę Design Thinking (lub Design for Change, w zależności od ustaleń z zamawiającym - wszystko wyjaśnię podczas rozmowy)
  • uczymy się planować działania i poznajemy przydatne narzędzia
  • ustalamy role, rozwijamy umiejętność współpracy
  • rozmawiamy o możliwych trudnościach
  • planujemy i przeprowadzamy pierwsze fazy projektu.

 

Warsztaty odbywają się stacjonarnie u Państwa w szkole, w konkretnej klasie (ewentualnie 2 klasach połączonych, jeśli są małe - maks. 30 osób w sumie). Trwają 3 godziny lekcyjne. Polecam porozmawiać z organem prowadzącym - samorządom zwykle zależy na rozwijaniu partycypacji mieszkańców, być może będą mogli dofinansować warsztaty.

 

Cena dla placówek z województwa mazowieckiego: 

3 godz. lekcyjne - 800 zł brutto

Regulamin Sklepu i Polityka Prywatności